#550 Hoist painopakallinen vatsalaite suorat/vinot

  • Vapauta penkin lukitsin, jos teet kaikki liikesuunnat kerralla.
  • Ota käsikahvoista kiinni ja vie leukaa kohti rintakehää uloshengityksellä samalla pyöristäen ylävartaloa.
  • Pidä vatsassa jatkuva jännitys ja palauta liike alkuasentoon sisäänhengityksellä.
  • Vie kelkka sivulle vinoja vatsalihaksia tehtäessä.

#540 Vatsalihakset laitteella (päätuenta)

  • Aseta jalat jalkatuelle ( jos haluat helpottaa liikettä, niin laita jalat tuen alle).
  • Asetu laitteeseen niin että saat päälle mahdollisimman hyvän tuen.
  • Uloshengityksellä pyri nostamaan kelkkaa ylöspäin, niin että saat vatsalihakset mahd.tehokkaasti käyttöön.
  • Rentouta niska/hartiaseutua liikkeen aikana ja pidä pää tuella koko liikkeen ajan.
  • Laske kelkka hitaasti alas.

vatsat laitteella paantuenta

#530 Ab Coaster vinot vatsalihakset

  • Käännä kelkan asentoa vetämällä alhaalla olevasta tapista ja asetu polvilleen laitteeseen.
  • Pidä ylävartalo hieman irti laitteesta ja pidä hartiat alhaalla ja älä nojaa liikkeen aikana eteenpäin, vaan pidä ylävartalo paikallaan.
  • Nosta kelkka vatsalihasten voimilla ylöspäin(uloshengitys) ja pysäytä kelkka hetkeksi yläasentoon. Laske kelkka hitaasti alas.
  • Huomioi erityisesti se, että et liikuta kelkkaa liian nopeasti ylös/alas, vaan lasket esim: kahteen kelkan liikkuessa ylös/alas. Alhaalla pidä polvet lantion etupuolella.
  • Käännä kelkka vastakkaiselle puolelle.

ab coaster vinot

#520 Ab Coaster suorat vatsalihakset

  • Aseta kelkka suoraan asentoon ja asetu polvilleen laitteeseen.
  • Pidä ylävartalo hieman irti laitteesta ja pidä hartiat alhaalla ja älä nojaa liikkeen aikana eteenpäin, vaan pidä ylävartalo paikallaan.
  • Nosta kelkka vatsalihasten voimilla ylöspäin(uloshengitys) ja pysäytä kelkka hetkeksi yläasentoon. Laske kelkka hitaasti alas.
  • Huomioi erityisesti se, että et liikuta kelkkaa liian nopeasti ylös/alas, vaan lasket esim: kahteen kelkan liikkuessa ylös/alas. Alhaalla pidä polvet lantion etupuolella.

ab coster

#510 Vinot vatsalihakset laitteella

  • Säädä penkki sopivalle korkeudelle ja säädä istuinosan kierto painamalla keltaista painiketta yhtäjaksoisesti samalla, kun kierrät istuinta.
  • Jos säädät istuinosan lähtöasennon vasemmalle, niin liike päättyy keskelle ja samalla tavalla toisen puolen osalta.
  • Hengitä ulospäin viedessäsi istuinosaa keskelle.
  • Palauta rauhallisesti lähtöasentoon ja näin säilytät jännityksen vatsalihaksissa koko suoritukesen ajan.

vinot vats

#500 Jalannosto laitteella

  • Nojaa vartalolla selkätukeen ja paina olkapäät alas.
  • Nosta jalat mahdollisimman ylös uloshengityksellä.
  • Saat vaativamman liikkeestä, jos nostat jalat suorana.

jalannosto

WebGarden

© Evijärven Klubi-97 r.y. 2015